Актуальна тема 21.02.22

 

«єПідтримка»: 6500 грн для підприємців і працівників де ведуться найактивніші бойові дії

 

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 04.03.2022 р. № 199 передбачено виплату допомоги 6500 грн від держави в областях, де ведуться найактивніші бойові дії, найманим працівникам, за яких сплачують ЄСВ, і ФОП усіх груп згідно з тією ж самою схемою, за якою виплачували 1000 грн за вакцинацію. Для цього були внесені відповідні зміни до Порядку № 1272, який регулює ці виплати.

У відповідності до п. 2 Порядку № 1272 установлено, що допомогу надають застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), ґіґ-контракту, іншого цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, та фізичним особам – підприємцям, страхувальники яких одночасно відповідають таким ознакам:  

  • перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) в окремих адміністративно-територіальних одиницях згідно з переліком, що затверджується КМУ за поданням ДСНС;
  • подали в установленому законодавством порядку податкову звітність за IV квартал 2021 року або річну звітність за 2021 рік;
  • не є бюджетними установами, фондами загальнообов'язкового державного страхування.

На сьогодні перелік адміністративно-територіальних одиниць, на території яких перебувають на обліку застраховані особи затверджено Розпорядженням № 204-р та до нього входять: Волинська область; Дніпропетровська область; Донецька область; Житомирська область; Запорізька область; Київська область; м. Київ; Луганська область; Миколаївська область; Одеська область; Сумська область; Харківська область; Херсонська область; Чернігівська область.

Це вичерпний перелік вимог щодо отримання допомоги. Тобто факт отриманої зарплатні або підприємницького доходу не впливає на можливість отримання допомоги в рамках «єПідтримки», якщо інших вимог дотримано.

Відповідно до п. 5 Порядку для отримання допомоги отримувачу допомоги необхідно:

  • установити мобільний додаток Порталу Дія (Дія) на електронному носії, критерії якого підтримують його використання, і пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію;
  • обрати в мобільному додатку Порталу Дія (Дія) послугу «єПідтримка»;
  • відкрити поточний рахунок зі спеціальним режимом використання для зарахування допомоги (далі – поточний рахунок) в одному з банків України, з яким Мінцифри укладено відповідний договір інформаційної взаємодії (далі – банк), та/або перевірити номер поточного рахунка (за стандартом IBAN) отримувача допомоги для виплати допомоги, інформація щодо якого передана банком та який наявний у мобільному додатку Порталу Дія (Дія).

До того ж варто подати запит, який містить такі дані:

  • прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності);
  • дата народження;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (за наявності);
  • номер банківського рахунка (за стандартом IBAN) отримувача допомоги.

Після підтвердження наявної в мобільному додатку Порталу Дія (Дія) інформації отримувачем допомоги інформація про нього потрапляє до Реєстру отримувачів допомоги в межах Програми «єПідтримка», який формують відповідно до Порядку № 1272 (далі – Реєстр).

Обробку персональних даних отримувачів допомоги здійснюють відповідно до законодавства про захист персональних даних.

Отримувачу допомоги автоматично надходить повідомлення засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) про результати обробки інформації для отримання допомоги.

Не підлягають включенню до Реєстру отримувачі допомоги, що повторно мають намір скористатися послугою "єПідтримка", щодо яких відсутня інформація про незарахування допомоги за попередньою спробою.

Зазначені вимоги не поширюються на отримувачів допомоги, які вже раніше отримували допомогу в розмірі 1000 грн.

Відповідно до п. 5 прим. 1 Порядку № 1272 для визначення застрахованих осіб, указаних у п. 2 Порядку № 1272, використовують відомості, надані Пенсійним фондом України (далі – ПФУ).

Протягом одного робочого дня з дня визначення території, на якій проводять бойові дії, ДПС передає ПФУ відомості страхувальників, які перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сформовані ДПС станом на 1 число місяця.

ПФУ на підставі відомостей, які обробляють у Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування про застрахованих осіб, та на підставі інформації ДПС про страхувальників, яку поновлюють щомісяця до 10 числа, формує та передає Мінцифри інформацію про застрахованих осіб, що містить актуальні відомості на дату й час її формування.

Отже, отримати допомогу нескладно.

  1. Авторизуйтеся у застосунку «Дія» та обираєте в розділі послуги єПідтримка
  2. Обираєте картку єПідтримка.
  3. Натискаєте «Отримати допомогу»
  4. Очікуйте оброблення заяви та зарахування коштів.

У програмі приймають участь усі банки, які підключені до єПідтримки: Monobank, Альфа-банк, Приват Банк, А-Банк, Ощадбанк, Укргазбанк, Raiffeisen BANK, Восток банк, IdeaBank, izibank, ПУМБ.

Крім того, на сайті Уряду, зазначено, якщо в наданні послуги відмовлено, ви можете звернутися на Урядову «гарячу лінію» з питань одноразової матеріальної допомоги за номером 15-45.