Проект
(неофіційний текст) 

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від                            2021 р. N

Київ

Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. N 957

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Внести зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. N 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" (Офіційний вісник України, 2008 р., N 84, ст. 2827; 2011 р., N 99, ст. 3608; 2017 р. N 71, ст. 2160, N 102, ст. 3152; 2018 р., N 76, ст. 2526; 2021 р., N 7, ст. 340), виклавши його в редакції, що додається.

2. Ця постанова набирає чинності через 10 днів з дня її опублікування.

 

 

 

Прем'єр-міністр України                                                            Д. ШМИГАЛЬ


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. N 957"

 

 

1.  Мета

Приведення у відповідність до вимог законодавства мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.

 

2.  Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови розроблено на виконання доручення Прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля від 16.03.2021 N 10917/1/1-21 та відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон).

Згідно зі статтею 1 Закону мінімальні оптово-відпускні ціни на алкогольні напої визначаються за кодами виробів УКТЗЕД за 1 літр 100-відсоткового спирту, виходячи з найнижчої оптової ціни на вітчизняну продукцію  або контрактної вартості на імпортну продукцію,  податків  і  зборів,  та з урахуванням вартості тари, а мінімальні  роздрібні - виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.

Відповідно до статті 18 Закону Кабінет Міністрів України постановою від 30.10.2008 N 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" (із змінами) (далі - постанова N 957) затвердив мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв.

Чинний розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на  алкогольні напої запроваджено у вересні 2018 року (постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 N 748), окрім роздрібної ціни на ігристі вина та газовані винні напої, розмір якої було підвищено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2021 N 17.

Враховуючи зміни, які відбулись у соціально-економічній і податковій сферах, зокрема зростання складових цін (сировина, комплектуючі, енергоносії, витрати на оплату праці тощо), розмір мінімальних цін на окремі види алкогольних напоїв не відповідає реальним витратам суб'єктів господарювання на їх виробництво та реалізацію і потребує коригування.

Крім цього, наведені у додатку до постанови N 957 опис товарів та їх коди згідно з УКТЗЕД  потребують приведення у відповідність до підпункту 215.3.1 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 23.11.2018 N 2628).

 

3.  Основні положення проекту акта

Проектом постанови передбачається внести зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 N 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв", згідно з якими пропонується:

підвищити розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв залежно від коду виробів з УКТЗЕД, зокрема роздрібні ціни на горілку та лікеро-горілчані вироби - ↑8,3%; віскі, ром та джин - ↑8,4%; коньяк (бренді) - ↑4,8-8,3%; виноробну продукцію (сидр і перрі; вина, вермути та інші зброджені напої (у тому числі суміші із зброджених напоїв та суміші на основі зброджених напоїв), фактична міцність яких вища за 1,2% об'ємних одиниць етилового спирту, але не вища за  22% об'ємних одиниць етилового спирту) - ↑8,2-34,2 відсотка. Роздрібні ціни на звичайні (неігристі) вина, віна ігристі та газовані винні напої не змінюються;

привести у відповідність до Податкового кодексу України опис товарів та їх групування за кодами згідно з УКТЗЕД.

 

4.  Правові аспекти

Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального";

Податковий кодекс України;

постанова Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 N 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв";

постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 N 671 "Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки".

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних і фінансових витрат з державного бюджету.

Розмір мінімальних цін визначено за плановими показниками 2021 року. За базу розрахунків використано звітні дані щодо витрат суб'єктів господарювання, які задекларували найнижчу оптову ціну на відповідний виріб вітчизняної продукції або контрактну вартість на імпортну продукцію, скориговані з урахуванням ІЦВ на 2021 рік, з урахуванням прибутку, торговельної надбавки (націнки), податків (зборів) визначених Податковим кодексом України.

 

6. Позиція заінтересованих сторін

Проект постанови не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю, функціонування і застосування української мови як державної і не потребує погодження уповноважених представників всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування чи відповідних органів місцевого самоврядування, уповноважених представників всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців, Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю та всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, їх спілок, Уповноваженого із захисту державної мови.

Проект постанови не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності і не надсилався на розгляд Наукового комітету Національної ради з питань розвитку науки і технологій.

30.04.2021 проект постанови оприлюднено на офіційному веб-сайті Мінекономіки (http://www.me.gov.ua ) для громадського обговорення.

Проект постанови доопрацьований з урахуванням одержаних зауважень і пропозицій від суб'єктів господарювання у сфері виробництва і обігу алкогольних напоїв та їх об'єднань.

 

7. Оцінка відповідності

У проекті постанови відсутні положення, що:

стосуються зобов'язань України у сфері європейської інтеграції;

стосуються прав та свобод, гарантованих конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод;

впливають на забезпечення  рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов'язаних з корупцією;

створюють підстави для дискримінації.

Проект постанови відповідає Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини.

Проект постанови надіслано до Національного агентства з питань запобігання корупції для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи.

Громадська антикорупційна та громадська антидискримінаційна експертизи не проводились.

        

8. Прогноз результатів

Реалізація проекту постанови забезпечить приведення мінімальних цін на окремі види алкогольних напоїв у відповідність до законодавства, зокрема Податкового кодексу України та Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального"; збільшення надходження до державного та місцевого бюджетів у розмірі близько 300 млн грн;  зменшення кількості смертей, що відбуваються через вживання алкоголю.

Згідно з дослідженнями ВОЗ (Звіт про стан на вживання алкоголю, шкода та політичні реакції у 30 європейських країнах 2019 р.) приблизно кожна п'ята смерть серед осіб у віці 15-19 років і приблизно кожна четверта смерть у віковій групі 20-24 років спричинена алкоголем. Збільшення ціни на алкогольні напої визнано однією з державних політик, яка зменшує загальне споживання та пов'язану з цим шкоду. Зростання ціни на алкогольні напої на 10% асоціюється зі зниженням приблизно на 32% числа випадків смертей, що відбуваються через вживання алкоголю.

 

 

Перший віце-прем'єр-міністр України -

Міністр економіки України                                            Олексій ЛЮБЧЕНКО

 


ІНФОРМАЦІЯ ВПЛИВУ

реалізації проекту постанови Кабінету Міністрів України

"Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України

від 30 жовтня 2008 р. N 957" на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

Заінтересована сторона

Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону

Пояснення очікуваного впливу

Суб'єкти господарювання

Підвищення доходності і прибутковості підприємств

Реалізація продукції за економічно обґрунтованими мінімальними цінами дозволить забезпечити функціонування суб'єктів господарювання, які працюють в правовому полі, та зберегти  відповідні робочі місця

Населення

Обмеження шкідливого впливу вживання алкогольних напоїв;  зменшення кількості смертей, що відбуваються через вживання алкоголю

Зниження доступності алкогольних напоїв стримуватиме їх споживання та переорієнтує   витрати домогосподарств в бік інших товарів та послуг

 


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додаток до  постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. N 957"

        

І. Визначення проблеми

 Відповідно до статей 1 і 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон) Кабінет Міністрів України встановлює мінімальні  оптово-відпускні ціни на алкогольні напої, які визначаються за кодами виробів Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності  (далі - УКТЗЕД) за 1 літр 100-відсоткового спирту, обраховані виходячи з найнижчої оптової ціни на вітчизняну або контрактної вартості на імпортну продукцію та податків і зборів, які відповідно до чинного законодавства підлягають сплаті з одиниці продукції вітчизняними виробниками й імпортерами, та з урахуванням вартості тари, а також мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.

Тому, темпи зміни розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на алкогольні напої, обрахованого відповідно до норм Закону, можуть відрізнятись залежно від класифікації товару згідно з УКТЗЕД,  задекларованої суб'єктами господарювання оптової ціни на відповідний виріб вітчизняної продукції або контрактної вартості на імпортну продукцію, ставок акцизного податку тощо.

Чинний розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на  алкогольні напої запроваджено у вересні 2018 року (постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 N 748), окрім роздрібної ціни на ігристі вина та газовані винні напої, розмір якої було підвищено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2021 N 17.

Враховуючи зміни, які відбулись у соціально-економічній і податковій сферах, зокрема зростання складових цін (сировина, комплектуючі, енергоносії, витрати на оплату праці тощо), розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв не відповідає реальним витратам суб'єктів господарювання на їх виробництво та реалізацію і потребує коригування.

Зокрема, за даними Держстату, за період  2019 року - І кв. 2021 року індекс цін виробників промислової продукції склав 129,45 відсотка.

Крім цього, наведені у додатку до постанови N 957 опис товарів та їх коди згідно з УКТЗЕД  потребують приведення у відповідність до підпункту 215.3.1 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 23.11.2018 N 2628). 

Враховуючи чисельні звернення на адресу Уряду і Президента України представників галузі та їх об'єднань, а також народних депутатів України Прем'єр-міністр Денис Шмигаль доручив Мінекономіки разом з Мінфіном, ДПС, ДРС за участю представників громадських профспілкових об'єднань у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв провести нараду з обговорення питання перегляду мінімальних цін на алкогольні напої (доручення
від 16.03.2021 N 10917/1/1-21) та у разі необхідності внести Кабінетові Міністрів  України відповідний проект рішення.

За результатами наради, яка відбулась в Мінекономіки 29.03.2021, Міністерство проаналізувало надані суб'єктами господарювання у сфері виробництва і обігу алкогольних напоїв, їх об'єднань  розрахунки та обґрунтування і за його результатами розробило проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. N 957".

Державне регулювання мінімальних цін на алкогольні напої спрямовано, зокрема, на захист бази оподаткування акцизного податку на алкогольну продукцію від скорочень за рахунок зниження вартості продукції, на зниження споживання населенням алкогольних напоїв, недопущення продажу населенню недобросовісної продукції, підвищення якості такої продукції.

За даними Держстату за I півріччя 2021 року та за минулий рік 98 226 суб'єктами господарювання (згідно з виданих ліцензій) було реалізовано алкогольних напоїв у торгових мережах роздрібної торгівлі:

 

Найменування виробу

Обсяг роздрібного продажу, дал

У % до відповідного періоду попереднього року

У перерахунку в абсолютний алкоголь, дал

І півріччя 2021 року

 

Горілка та вироби лікеро-горілчані

3 737 120,6

102,5

1 494 848,2

 

Напої слабоалкогольні

2 237 491,4

106,0

178 999,3

 

Вина

4 330 086,0

114,0

623 532,4

 

Коньяки

1 041 975,9

107,0

427 210,1

 

Вина ігристі (шампанські)

1 625 538,7

123,5

178 809,3

 

Всі  алкогольні напої

2 903 399,3

 

2020 рік

 

Горілка та вироби лікеро-горілчані

7 637 082,0

103,0

3 054 832,8

 

Напої слабоалкогольні

4 439 298,1

115,5

355 143,8

 

Вина

7 975 144,0

113,9

1 148 420,7

 

Коньяки

2 074 621,3

107,9

850 594,7

 

Вина ігристі (шампанські)

3 286 623,6

116,5

361 528,6

 

Всі  алкогольні напої

5 770 520,6

 

 

Статистика стосовно обсягів реалізації алкогольних напоїв за мінімальними цінами не ведеться.

Згідно з дослідженнями ВОЗ (Звіт про стан на вживання алкоголю, шкода та політичні реакції у 30 європейських країнах 2019 р.) приблизно кожна п'ята смерть серед осіб у віці 15-19 років і приблизно кожна четверта смерть у віковій групі 20-24 років спричинена алкоголем.  Збільшення ціни на алкогольні напої визнано однією з державних політик, яка зменшує загальне споживання та пов'язану з цим шкоду. Зростання ціни на алкогольні напої на 10% асоціюється зі зниженням приблизно на 32% числа випадків смертей, що відбуваються через вживання алкоголю.

Основні групи (підгрупи), на які проблема має вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб'єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб'єкти малого підприємництва

+

 

 

Врегулювання зазначених проблемних питань не може бути здійснено за допомогою ринкових механізмів, оскільки такі питання регулюються виключно нормативно-правовими актами.

 

II. Цілі державного регулювання

Основною метою видання зазначеного проекту є:

1) приведення рівня мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв до економічно обґрунтованих, тобто таких, які є достатніми для відшкодування суб'єктами господарювання власних витрат (в тому числі за умови сплати усіх обов'язкових податків) на виробництво і реалізацію алкогольних напоїв;

2) збільшення надходження податків і зборів до державного та місцевого бюджетів;

3) створення умов для обмеження шкідливого впливу вживання алкогольних напоїв на населення, що відповідно зменшить кількість смертей, які відбуваються  з цією причини.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Альтернативними способами досягнення цілі є:

1)       Прийняти запропонований проект нормативно-правового акта.

2)       Залишити ситуацію без змін.

1.  Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Затвердити розроблений проект постанови

 

Альтернатива 2

Зберегти розмір мінімальних цін на алкогольну продукцію на

рівні визначеному у  вересні 2018 року

 

2. Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Дає можливість:

-    реалізувати продукцію за економічно обґрунтованими мінімальними цінами, забезпечити функціонування суб'єктів господарювання, які працюють в правовому полі, та зберегти  відповідні робочі місця;

-    збільшити надходження до державного та місцевого бюджетів;

-    забезпечити виконання Україною взятих на себе зобов'язань з протидії та боротьби із контрабандою на нелегальним обігом підакцизних товарів.

Витрати відсутні

 

Альтернатива 2

Відсутні

Призведе до:

- збільшення незаконного виробництва та обігу неякісних алкогольних напоїв (напої виготовлені нелегально, без сплати податків, з неякісної сировини, в умовах, що не відповідають вимогам акредитації виробників алкогольних напоїв, коштувати  нижче за ціну, що може дозволити собі добросовісний виробник);

- недоотримання надходження до державного та місцевого бюджетів від сплати податків (зборів);

- реєстрації значної кількості отруєнь серед споживачів відповідної продукції, в тому числі із летальними наслідками;

-    невиконання Україною взятих на себе зобов'язань з протидії та боротьби із контрабандою на нелегальним обігом підакцизних товарів.

 


3. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Дає можливість:

-        обмежити шкідливий вплив алкогольних напоїв на споживачів (особливо неповнолітніх), за рахунок зниження їх доступності після підвищення цін;

-        очікувати зменшення реєстрації випадків отруєнь споживачів неякісною та доступною алкогольною продукцією, а також кількості смертей, пов'язаних із вживанням алкоголю.

 

Не матиме суттєвого впливу на рівень споживчої інфляції в Україні, оскільки витрати на придбання алкогольної продукції, за даними Держстату, складають близько 1,3% у споживчих витратах домогосподарств.

 

 

Альтернатива 2

Відсутні

Призводить до:

- збільшення шкідливого впливу алкогольних напоїв на неповнолітніх споживачів, внаслідок їх доступності;

- насичення ринку неякісною та контрафактною продукцією;

- збереження негативної тенденції щодо збільшення  реєстрації випадків отруєнь та летальних наслідків серед споживачів неякісної алкогольної продукції.

 

4. Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання*

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

 295

1 965

2 947

93 029

98 226

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0,3 

2,0

 3,0

 94,7

100

____________
* Інформацію щодо кількості суб'єктів господарювання наведено за результатом аналізу з наступних відкритих офіційних джерел отримання інформації (орієнтовно):

Єдиний державний реєстр виробників спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, оприлюднений Державною податковою службою України на своєму офіційному сайті: https://tax.gov.ua:

o       Кількість суб'єктів господарювання, які займаються виробництвом спирту етилового, коньячного, плодового, виноградного - 59 суб'єктів згідно діючих ліцензій;

o       Кількість суб'єктів господарювання, які займаються виробництвом алкогольних напоїв - 439 суб'єкта згідно виданих ліцензій.

Перелік ліцензій на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі, оприлюднений Державною фіскальною службою України на своєму офіційному сайті: https://tax.gov.ua:

o      Кількість суб'єктів господарювання, які займаються оптовою торгівлею алкогольними напоями, крім сидру та перрі - 450 суб'єкта згідно виданих ліцензій.

Реєстр ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, оприлюднений Державною податковою службою України на своєму офіційному сайті: https://tax.gov.ua:

o      Кількість суб'єктів господарювання, які займаються торгівлею алкогольними напоями, крім сидру та перрі - 97 278  суб'єкта згідно виданих ліцензій.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Дає можливість:

- реалізувати продукцію за економічно обґрунтованими мінімальними цінами, які є достатніми для відшкодування витрат суб'єктів господарювання на їх виробництво та реалізацію, а також сплату податків, зборів, інших обов'язкових платежів;

- зберегти позиції на ринку легальним виробникам.

Витрати на ознайомлення з прийнятим нормативно-правовим актом та на застосування його норм у практичній діяльності  (зміна цінників тощо), для суб'єктів, в основному, роздрібної торгівлі представлені у Додатку 1 до аналізу.

Альтернатива 2

Відсутні

Призведе до втрати легальними виробниками позиції на ринку, оскільки алкогольні напої виготовлені нелегально, без сплати податків, з неякісної сировини, в умовах, що не відповідають вимогам акредитації виробників алкогольних напоїв, коштують нижче за ціну, що може дозволити собі добросовісний виробник.

 


ВИТРАТИ 
на одного суб'єкта господарювання великого і середнього  підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

До суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва відносяться суб'єкти, які займаються виробництвом спирту етилового, коньячного, плодового, виноградного, які займаються виробництвом алкогольних напоїв, які займаються оптовою торгівлею алкогольними напоями, крім сидру та перрі, а також, які займаються торгівлею алкогольними напоями, крім сидру та перрі - у кількості 2 260 підприємств.

У зв'язку з відсутністю статистичних даних щодо обсягу реалізації алкогольних напоїв за мінімальними цінами розрахунок витрат здійснено на підставі мінімальної роздрібної ціни за пляшку горілки та лікеро-горілчаних виробів 0,5 літра вмістом спирту 40%.

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п'ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

відсутні

відсутні

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

3,11*

15,55*

3

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

відсутні

відсутні

4

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

відсутні

відсутні

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

відсутні

відсутні

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0,5

-

7

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

-

8

Інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

 

3,61

 

15,55

10

Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

2 260

2 260

11

Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

8 158,6

35 143

____________
* статистичні данні щодо обсягу реалізації алкогольних напоїв за мінімальними цінами відсутні.
За експертною оцінкою реалізація проекту постанови забезпечить  збільшення надходжень до державного та місцевого бюджетів від сплати податків/зборів у розмірі близько 300 млн грн.

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб'єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п'ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

відсутні

відсутні

відсутні

 

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п'ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

близько 100 тис грн

Близько 500 тис грн

 

Вид витрат

Витрати** на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п'ять років

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

____________
** Вартість витрат, пов'язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

 

 

Вид витрат

Витрати*** на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати

за п'ять років

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

____________
*** Вартість витрат, пов'язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п'ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

Відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

 

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні 
(за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0,5

-

-

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за 
п'ять років

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу

 

-

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

4

Альтернатива 1 дає змогу повністю досягнути поставлених цілей державного регулювання.

Альтернатива 2

1

Альтернатива 2 не дає змоги досягнути поставлених цілей державного регулювання.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Дає можливість:

-    реалізувати продукцію за економічно обґрунтованими мінімальними цінами, забезпечити функціонування суб'єктів господарювання, які працюють в правовому полі, та зберегти  відповідні робочі місця;

-    збільшити надходження до державного та місцевого бюджетів;

-    забезпечити виконання Україною взятих на себе зобов'язань з протидії та боротьби із контрабандою на нелегальним обігом підакцизних товарів;

-    обмежити шкідливий вплив алкогольних напоїв на споживачів (особливо неповнолітніх), за рахунок зниження їх доступності після підвищення цін;

-    очікувати зменшення реєстрації випадків отруєнь споживачів неякісною та доступною алкогольною продукцією,

 а також кількості смертей, пов'язаних із вживанням алкоголю;

- зберегти позиції на ринку легальним виробникам.

Не матиме суттєвого впливу на рівень споживчої інфляції в Україні, оскільки витрати на придбання алкогольної продукції, за даними Держстату, складають 1,3% у споживчих витратах домогосподарств.

 

Витрати на ознайомлення з прийнятим нормативно-правовим актом та на застосування його норм у практичній діяльності (зміна цінників тощо).

 

 

 

 Є найбільш оптимальною серед запропонованих альтернатив, оскільки дає змогу повністю досягнути поставлених цілей державного регулювання .

Альтернатива 2

Відсутні

Призведе до:

- недоотримання надходження до державного та місцевого бюджетів від сплати податків (зборів);

- втрати легальними виробниками позиції на ринку, оскільки алкогольні напої виготовлені нелегально, без сплати податків, з неякісної сировини, в умовах, що не відповідають вимогам акредитації виробників алкогольних напоїв, коштують нижче за ціну, що може дозволити собі добросовісний виробник;

- насичення ринку неякісною та контрафактною продукцією;

- реєстрації значної кількості отруєнь серед споживачів відповідної продукції, в тому числі із летальними наслідками;

- невиконання Україною взятих на себе зобов'язань з протидії та боротьби із контрабандою на нелегальним обігом підакцизних товарів.

Є найгіршою, оскільки на відміну від альтернативи 1, не дає змоги досягнути поставлених цілей державного регулювання.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Альтернатива 1 дає змогу повністю досягнути поставлених цілей державного цінового регулювання

 Проект постанови фактично є підзаконним актом, єдиним зовнішнім фактором впливу на його дію є внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".

Альтернатива 2

Альтернатива 2 не дає можливості досягнути поставлених цілей державного цінового регулювання, на відміну від альтернативи 1.

-

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Проектом постанови передбачається внести зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008. N 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв", згідно з якими пропонується:

підвищити розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв залежно від коду виробів з УКТЗЕД, зокрема роздрібні ціни на на горілку та лікеро-горілчані вироби - ↑6,2%; віскі, ром та джин - ↑5,9%; коньяк (бренді)  - ↑5,5%; виноробну продукцію (зброджені напої,
суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями; сидр і перрі; зброджені напої, одержані виключно в результаті природного бродіння фруктових, ягідних та фруктово- ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5% об'ємних одиниць (без додання спирту); вермути, інші вина виноградні натуральні з доданням рослинних або ароматизувальних
екстрактів - ↑8,2-34,2 відсотка. Роздрібні ціни на вина виноградні натуральні; ігристі вина та газовані винні напої не змінюються;

привести у відповідність до Податкового кодексу України опис товарів та їх групування за кодами згідно з УКТЗЕД.

Розмір мінімальних цін визначено за плановими показниками 2021 року. За базу розрахунків використано звітні дані щодо витрат суб'єктів господарювання, які задекларували найнижчу оптову ціну на відповідний виріб вітчизняної продукції або контрактну вартість на імпортну продукцію, скориговані з урахуванням ІЦВ на 2021 рік, з урахуванням прибутку, торговельної надбавки (націнки), податків (зборів) визначених Податковим кодексом України.

Слід зазначити, що спеціальна методика (порядок) формування  мінімальних цін на алкогольні напої чинним законодавством не встановлена і  їх розмір розраховується відповідно до норм статті 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", зокрема  мінімальні оптово-відпускні ціни визначаються (обраховуються) за кодами виробів УКТЗД за 1 літр 100% спирту виходячи з найнижчої оптової ціни на вітчизняну або контрактної вартості на імпортну  продукцію, податків і зборів, та з урахуванням вартості тари, а мінімальні  роздрібні - виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін та торговельної надбавки.

Так, розрахунки мінімальних цін на горілку та лікеро-горілчані вироби у співвідношенні з розрахунками 2018 року характеризуються наступними показниками, грн.:

 

N п/п

 

Показники

За 1 літр 100% спирту

 

Примітка

2018

2021

І.

Оптово-відпускна ціна з ПДВ

321,34

368,84 

(стр. 1 + стр. 4) 

1.

Оптова ціна, всього

267,78

307,37 

(стр. 1.1 + стр. 2 + стр. 3) 

у тому числі:

 

 

 

1.1

Виробнича собівартість

139,82

160,41 

Визначено за звітними даними суб'єктів господарювання, які задекларували найнижчу оптову ціну на відповідний виріб, скоригованими з урахуванням ІЦВ на планований період

2.

Акцизний податок

126,96

126,96 

Визначено згідно з Податковим кодексом України  

3.

Прибуток

1,00

20,00 

Визначено з урахуванням аналізу розрахунків поданих учасниками ринку алкогольних напоїв та їх об'єднань

4.

ПДВ

53,56

61,47 

Визначено згідно з Податковим кодексом України   

ІІ.

Роздрібна ціна

447,02

484,10

 (стр. 1 + стр. ІІІ + стр. IV + стр. V)

III.

Торгівельна надбавка (націнка)

87,00

 76,84

Визначено з урахуванням аналізу розрахунків поданих учасниками ринку алкогольних напоїв та їх об'єднань

IV.

ПДВ

70,96

76,84 

Визначено згідно з Податковим кодексом України   

V.

Акцизний податок з реалізації алкогольних виробів у роздрібній торгівлі

21,29

23,05

Визначено згідно з Податковим кодексом України   

Контроль та нагляд за додержанням вимог акта буде здійснюватись щоквартально, під час аналізу інформації, яка надходить до ДПС, в частині контролю за реалізацією алкогольних напоїв за цінами, не нижчими встановлених мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін.

Реалізація поставлених цілей державного регулювання буде досягнута шляхом прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. 957", якою буде забезпечено:

- приведення мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв у відповідність до економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво і реалізацію;

- збільшити надходження до державного та місцевого бюджетів;

- забезпечити виконання Україною взятих на себе зобов'язань з протидії та боротьби із контрабандою на нелегальним обігом підакцизних товарів;

- обмежити шкідливий вплив алкогольних напоїв на споживачів (особливо неповнолітніх), за рахунок зниження їх доступності після підвищення цін;

- зберегти позиції на ринку легальним виробникам.

Заходи, які повинні здійснити органи влади для реалізації акту є прийняття проекту постанови та доведення до відома суб'єктів господарювання шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України (Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади) та опублікування в офіційних виданнях - Офіційному віснику України та газеті "Урядовий кур'єр".

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних і фінансових витрат з державного бюджету.

Запровадження мінімальних цін на алкогольні напої виявилось більш дієвим механізмом наповнення державного бюджету ніж підвищення ставок акцизного податку.

Так, за даними ДПС в 2019 році  надходження з роздрібного продажу алкогольних напоїв до Державного бюджету України склали більше 5,9 млрд. грн., з яких 2,1 млрд. грн. - від реалізації лікеро-горілчаних виробів.

Здійснення заходів контролю та нагляду за додержанням вимог акта здійснюється щоквартально, під час аналізу інформації, яка надходить до ДПС, в частині контролю за реалізацією алкогольних напоїв за цінами, не нижчими встановлених мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін, згідно вимог статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".

Суб'єктам господарювання надається змога привести рівень мінімальних цін на алкогольні напої у відповідність до економічно обґрунтованого рівня.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії проекту акта є необмеженим, оскільки норми Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,
коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів,
рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального",
які передбачають необхідність прийняття проекту акта, мають необмежений термін дії.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

1. Реалізація проекту постанови забезпечить збільшення надходження до державного та місцевого бюджетів у розмірі близько 300 млн гривень.

2. Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта становить 98 226 суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво та реалізацію алкогольних напоїв.

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язані з виконанням вимог акта, здійснено на підставі мінімальної роздрібної ціни за пляшку горілки та лікеро-горілчаних виробів 0,5 літра вмістом спирту 40% у зв'язку з відсутністю статистичних даних щодо обсягів реалізації алкогольних напоїв за мінімальними цінами.

4. Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб 100% (оприлюднено на офіційному веб-порталі Мінекономіки (meconomy@me.gov.ua) для громадського обговорення. Після прийняття акт буде розміщено на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України (Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади) та опубліковано в офіційних виданнях - Офіційному віснику України та газеті "Урядовий кур'єр").

5.       Кількість випадків застосування штрафних санкцій за порушення вимог статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".

6.       Кількісним показником результативності регуляторного акта щодо зменшення шкідливого впливу алкогольних напоїв на неповнолітніх споживачів, внаслідок зниження їх доступності після підвищення цін.

7.       Кількість зареєстрованих випадків отруєнь, у тому числі летальних наслідків серед споживачів неякісної алкогольної продукції.

8.       Кількість випадків викриття точок виготовлення чи/та реалізації нелегальної алкогольної продукції.

Кількісні значення показників, наведених у пунктах 5 - 8,  будуть визначені статистичним методом під час проведення базового відстеження.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися по показниках визначених у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу акта.

Відстеження результативності цього акта буде здійснюватись у відповідності до статті 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження буде проведено через місяць після набрання актом чинності шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності акта здійснюється Мінекономіки через рік з дня набрання ним чинності статистичним методом аналізу визначених статистичних (кількісних) даних за відповідними формами обліку в органах ДПС.

У разі надходження пропозицій та зауважень щодо вирішення неврегульованих або проблемних питань буде розглядатись необхідність внесення відповідних змін.

 

 

Перший заступник Міністра

економіки України                                                             Володимир ГРИНЮК


 

 

Додаток 1

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

до проекту постанови Кабінету Міністрів України

"Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. N 957"

 

     1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з березня по вересень 2021 року.

 

N з/п

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1.   

29.03.2021 Мінекономіки разом з ДПС, ДРС за участю представників громадських профспілкових об'єднань у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв проведено нараду з обговорення питання перегляду мінімальних цін на алкогольні напої.

21 особа, зокрема представники

Всеукраїнського об'єднання організацій роботодавців "Федерація роботодавців алкогольної галузі", асоціацій "Легальних виробників алкоголю"  та "Укрводка"; Української корпорація по виноградарству і виноробній промисловості "Укрвинпром"; громадських спілок "Асоціація виноградарів і виноробів України", "Асоціація садівників, виноградників та виноробів України" та "Асоціація вина та винограду України";
корпорації з питань садівництва, виноградарства, розсадництва та  виноробної продукції "Миколаївсадвинпром"; ТОВ "Виналь"; ПрАТ "Одеський коньячний завод"; ТОВ "Глобал спірітс груп"; "Торговий дім "Інкерман".

За результатами аналізу наданих суб'єктами господарювання у сфері виробництва і обігу алкогольних напоїв, їх об'єднань  розрахунків та обґрунтування розробити проект постанови Кабінету Міністрів України щодо коригування розміру мінімальних цін.

 

2.   

16.07.2021 Мінекономіки разом з Мінфіном, ДПС, ДРС за участю представників громадських профспілкових об'єднань у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв проведено нараду з обговорення проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. N 957"

23 особи, зокрема представники

Всеукраїнського об'єднання організацій роботодавців "Федерація роботодавців алкогольної галузі", асоціацій "Легальних виробників алкоголю"  та "Укрводка"; Української корпорація по виноградарству і виноробній промисловості "Укрвинпром"; громадських спілок "Асоціація виноградарів і виноробів України"; "Асоціація садівників, виноградників та виноробів України" та "Асоціація вина та винограду України";
корпорації з питань садівництва, виноградарства, розсадництва та  виноробної продукції "Миколаївсадвинпром"; ПрАТ  "Торговий дім коньяків "Таврія"; ТОВ "НВП "НИВА"; ТОВ "ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ"; ТОВ "Інкерман Україна" та ТОВ "46 Паралель Вайн Груп"

Обговорення  проекту постанови,  доопрацьованого з урахуванням зауважень і пропозиції , одержаних від суб'єктів господарювання у сфері виробництва і обігу алкогольних напоїв та їх об'єднань, щодо змісту проекту акту, оприлюдненого на офіційному веб-сайті Міністерства 30.04.2021  

     2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро та малі):

Кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюється регулювання:

Загальна кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання становить 98 226  підприємств/осіб, а питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 97,7%, або 95 976  підприємств/осіб (малі та мікро).

Відповідно до інформації з Реєстру ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, оприлюднений ДПС на своєму офіційному сайті (hhttps://tax.gov.ua), станом на 27.04.2021, кількість суб'єктів господарювання, які займаються торгівлею алкогольними напоями, крім сидру та перрі - 97 278   суб'єктів згідно з виданими ліцензіями.

Мінімальні ціни встановлені на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного та імпортного виробництва та переглядаються в залежності від змін, які відбуваються у соціально-економічній і податковій сферах.

Повноваження Кабінету Міністрів України щодо затвердження мінімальних  цін на алкогольні напої визначені статтею 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".

 

3.         Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

У зв'язку з відсутністю статистичних даних щодо обсягу реалізації алкогольних напоїв за мінімальними цінами розрахунок витрат здійснено на підставі мінімальної роздрібної ціни за пляшку горілки та лікеро-горілчаних виробів 0,5 літра вмістом спирту 40%.

 

N з/п

Найменування оцінки

У перший рік

Періодичні

У перші 5 років

Оцінка «прямих» витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1.

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0,00

(витрати відсутні)

-

-

2.

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0,00

(витрати відсутні)

-

-

3.

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

0,00

(витрати відсутні)

-

-

4.

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0,00

(витрати відсутні)

-

-

5.

Інші процедури (на сплату податків/зборів), гривень

3,11

 

3,11

16,05

6.

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

3,11 

3,11

16,05

7.

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

95 976 

 

95 976 

 

95 976 

8.

Сумарно, гривень

 

3,11  (рядок 6) х

95 976   (рядок 7)

= 298 485,36

3,11 (рядок 6) х 95 976   (рядок 7) = 298 485,36

16,05  (рядок 6)

х 95 976   (рядок 7) = 1 540 414,8

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва

щодо виконання регулювання та звітування

9.

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання, гривень

 

0,5 години (час, який витрачається суб'єктами на пошук постанови КМУ  в Інтернет; за результатами консультацій) х 36,11 грн. (погодинний розмір мінімальної заробітної плати у 2021 році згідно ст. 8 Закону України від 15.12.2020                     N 1082-IХ х 1 постанова (кількість нормативно-правових актів, з якими необхідно ознайомитись)/ 5000 пляшок = 0,004

-

-

10.

Процедури організації виконання вимог регулювання (зміна цінників тощо), гривень

 

0,496

-

-

11.

Процедури офіційного звітування

-

-

-

12.

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

-

-

-

13

Інші процедури (уточнити)

-

-

-

14.

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

0,004  (рядок 9) + 0,496  (рядок 10) + 00,00 грн. (рядок 11) + 0,00 грн. (рядок 12) + 0,00 грн. (рядок 13) 

= 0,5 

-

-

15.

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

95 976 

 

95 976 

 

95 976 

16

Сумарно, гривень

 

0,5 (рядок 14) х  95 976

(рядок 15) =

47 988

-

-

 

4. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

Процедура регулювання суб'єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб'єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб'єктів малого та мікро-підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта

Оцінка кількості  суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб'єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

2. Поточний контроль за суб'єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

 

 

 

 

 

камеральні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

виїзні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

5. Оскарження одного окремого рішення суб'єктами господарювання

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

7. Інші адміністративні процедури (уточнити): утримання офісних приміщень, транспорт, відрядження, офісне обладнання тощо.

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

відсутні

Сумарно за п'ять років

Х

Х

Х

Х

відсутні

 

 

 

 

 

 

 

____________
* статистичні данні щодо обсягу реалізації алкогольних напоїв за мінімальними цінами відсутні. За експертною оцінкою реалізація проекту постанови забезпечить  збільшення надходжень до державного та місцевого
бюджетів від сплати податків/зборів у розмірі близько 300 млн грн.

 

5. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання на основі запропонованих змін

 з/п

Показник

У перший рік

У перші 5 років

11.

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

298 485,36 грн

1 540 414,8 грн

22.

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

47 988 грн

-

33.

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання

346 473,36 грн

1 540 414,8 грн

4.

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва (поточні)

-

-

55.

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

346 473,36 грн

1 540 414,8 грн

Прийняття проекту постанови дає можливість:

- привести рівень  мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв у відповідність до економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво і реалізацію;

- збільшити надходження до державного та місцевого бюджетів;

- забезпечити виконання Україною взятих на себе зобов'язань з протидії та боротьби із контрабандою на нелегальним обігом підакцизних товарів;

- обмежити шкідливий вплив алкогольних напоїв на споживачів (особливо неповнолітніх), за рахунок зниження їх доступності після підвищення цін;

- зберегти позиції на ринку легальним виробникам.

 

6. Розроблення коригуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

Прийняття проекту постанови ніяких пом'якшувальних або коригувальних заходів для малого підприємництва не потребуватиме тому, що вартість алкогольної продукції може змінюватися.

____________