Порівняльна таблиця

до проекту Закону України

«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо адміністрування акцизного податку»

 

Зміст положення акта законодавства

Зміст відповідного положення проекту акта

Податковий кодекс України

РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 14. Визначення понять

Стаття 14. Визначення понять

14.1. У цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні:

14.1. У цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні:

Норма відсутня

14.1.2291 споживча тара для цілей розділу VI цього Кодексу – тара, яка є невідємною частиною товару (продукції) та включена до ціни такого товару (продукції) ємністю до 5 л (включно)

РОЗДІЛ VI. АКЦИЗНИЙ ПОДАТОК

РОЗДІЛ VI. АКЦИЗНИЙ ПОДАТОК

Стаття 215. Підакцизні товари та ставки податку

Стаття 215. Підакцизні товари та ставки податку

215.1. До підакцизних товарів належать:

спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння);

тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;

рідини, що використовуються в електронних сигаретах;

пальне, у тому числі товари (продукція), що використовуються як пальне для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом та коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цієї статті (крім газу природного у газоподібному стані за кодом 2711 21 00 00 згідно з УКТ ЗЕД);

Норма відсутня

 

 

автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;

електрична енергія.

215.1. До підакцизних товарів належать:

спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння);

тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;

рідини, що використовуються в електронних сигаретах;

пальне, у тому числі:

а) товари (продукція), що використовуються як пальне для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом та коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цієї статті (крім газу природного у газоподібному стані за кодом 2711 21 00 00 згідно з УКТ ЗЕД);

б) товари (продукція), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цієї статті;

автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;

електрична енергія.

215.3. Податок справляється з таких товарів та обчислюється за такими ставками:

215.3. Податок справляється з таких товарів та обчислюється за такими ставками:

215.3.4.

 

Код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД

Опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД

Ставка акцизного податку у твердих сумах з одиниці реалізованого товару (продукції)

одиниця виміру (об’єм у літрах, приведених до t 15° C)

Ставка

3814 00 90 90

Тільки розчинники або розріджувачі на основі метанолу; інші готові суміші на основі метанолу

євро за 1000 літрів

245,50

 

 

 

215.3.4.

 

Код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД

Опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД

Ставка акцизного податку у твердих сумах з одиниці реалізованого товару (продукції)

одиниця виміру (об’єм у літрах, приведених до t 15° C)

Ставка

3814 00 90 90

Тільки розчинники або розріджувачі на основі метанолу; інші готові суміші на основі метанолу

євро за
1000 літрів

245,50

 

 

Товари (продукція) не зазначені вище, до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цієї статті, крім товарів (продукції) у споживчій тарі ємністю до 5 л (включно);

євро за 1000 літрів

245,50

 

Стаття 229. Особливості оподаткування деяких підакцизних товарів залежно від напряму його використання

Стаття 229. Особливості оподаткування деяких підакцизних товарів залежно від напряму його використання

Норма відсутня

229.9. Особливості оподаткування товарів (продукції), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цього розділу, що використовуються в хімічній, нафтохімічній або добувній промисловості.

Норма відсутня

229.9.1. Товари (продукція), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього розділу, можуть бути реалізовані їх виробниками суб’єктам господарювання хімічної, нафтохімічної або добувної промисловості або ввезені на митну територію України суб’єктами господарювання хімічної, нафтохімічної або добувної промисловості за нульовою ставкою акцизного податку.

Перелік підприємств хімічної, нафтохімічної або добувної промисловості, що отримують або ввозять на митну територію України зазначені у цьому пункті товари (продукцію) за нульовою ставкою акцизного податку, затверджується Кабінетом Міністрів України.

 Норми цього підпункту не поширюються на товари (продукцію), зазначені у цьому пункті, що використовуються для виробництва інших видів пального.

Норма відсутня

229.9.2. Товари (продукція), зазначені у цьому пункті, отримані або ввезені на митну територію України за нульовою ставкою акцизного податку, повинні бути використані для потреб власного виробництва з урахуванням вимог підпункту 229.9.1 цього пункту суб’єктами господарювання хімічної, нафтохімічної або добувної промисловості не пізніше 180 календарних днів з дня такого отримання (що підтверджено складеними на підставі первинних документів акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних) або ввезення на митну територію України (що підтверджено належно оформленими митними деклараціями).

Норма відсутня

229.9.3. Контролюючі органи здійснюють контроль за цільовим використанням та строками такого використання товарів (продукції), зазначених у цьому пункті, що використовуються в хімічній, нафтохімічній або добувній промисловості.

Норма відсутня

229.9.4. Підприємства, що отримують або здійснюють ввезення на митну територію України товарів (продукції), зазначених у цьому пункті, для їх використання в хімічній, нафтохімічній або добувній промисловості, подають контролюючому органу за основним місцем обліку Довідку про цільове використання таких товарів (продукції).

Довідка про цільове використання таких товарів (продукції) подається за кожний квартал – протягом 10 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.

Уточнення даних, зазначених у Довідці про цільове використання, поданій відповідно до цього підпункту, здійснюється шляхом зазначення виправлених даних у Довідці про цільове використання за наступний звітний період.

В Довідці про цільове використання за звітний квартал також надається інформація щодо:

цільового використання у звітному кварталі суб’єктами господарювання хімічної, нафтохімічної або добувної промисловості обсягів зазначених у цьому пункті товарів (продукції), отриманих або ввезених на митну територію України у двох попередніх звітних періодах, не використаних станом на останній календарний день останнього звітного періоду.

Довідки про цільове використання формуються з урахуванням даних:

належно оформлених митних декларації, які підтверджують ввезення на митну територію України товарів (продукції), зазначених у цьому пункті;

акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, які підтверджують отримання підприємством товарів (продукції), зазначених у цьому пункті, від їх виробника;

акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, які підтверджують використання підприємством товарів (продукції), зазначених у цьому пункті, в хімічній, нафтохімічній або добувній промисловості.

Норма відсутня

229.9.5. Форма та порядок заповнення Довідки про цільове використання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Норма відсутня

229.9.6. У разі відсутності підтвердження цільового використання підприємством товарів (продукції), зазначених у цьому пункті:

таким підприємством в місяці, наступному після сплину граничного терміну такого цільового використання, самостійно нараховується акцизний податок, складається декларація акцизного податку та сплачується акцизний податок, виходячи з обсягів таких товарів (продукції), за якими відсутнє підтвердження цільового використання;

з такого підприємства справляється штраф у розмірі:

25 відсотків  суми акцизного податку, яка обчислюється виходячи з обсягів таких товарів (продукції), за якими відсутнє підтвердження цільового використання, у разі якщо штраф нараховано, відображено в декларації акцизного податку та сплачено підприємством самостійно;

50 відсотків суми акцизного податку, яка обчислюється виходячи з обсягів таких товарів (продукції), за якими відсутнє підтвердження цільового використання у разі якщо підприємство не сплатило самостійно штраф у термін, зазначений в цьому пункті.

Стаття 230. Акцизні склади

Стаття 230. Акцизні склади

230.1.1. Акцизні склади, на території яких виробляється спирт етиловий, повинні бути обладнані на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, що призначені для безперервного вимірювання, запам'ятовування, фіксування та відображення в електронному вигляді даних про обсяг отримання або відпуску спирту етилового в декалітрах 100-відсоткового спирту, приведених до температури 20° C, та обсяг вмісту денатуруючих добавок (далі – витратомір-лічильник спирту етилового), зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У такому реєстрі міститься податкова інформація про розпорядників акцизних складів, наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового, їх серійні (ідентифікаційні) номери, а також дані про фактичний обсяг обігу спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів.

Дані про фактичний обсяг обігу спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів зіставляються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, з показниками системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

230.1.1. Акцизні склади, на території яких виробляється спирт етиловий, повинні бути обладнані на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, що призначені для безперервного вимірювання, запам'ятовування, фіксування та відображення в електронному вигляді даних про обсяг отримання або відпуску спирту етилового в декалітрах 100-відсоткового спирту, приведених до температури 20° C, та обсяг вмісту денатуруючих добавок (далі – витратомір-лічильник спирту етилового), зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У такому реєстрі міститься податкова інформація про розпорядників акцизних складів, наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового, їх серійні (ідентифікаційні) номери, а також дані про фактичний обсяг обігу спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів.

Дані про фактичний обсяг обігу спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів зіставляються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, з показниками системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Норма відсутня

Проведення пломбування місць можливого доступу до спирту на акцизних складах, на території яких виробляється спирт етиловий,  пломбування засобів вимірювальної техніки для обліку спирту етилового на території підприємств, які є виробниками продукції, зазначеної у підпунктах «д» – «ж» пункту 229.1 статті 229 Кодексу, здійснюється представниками центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Такий порядок встановлює вимоги до пломбування обладнання, устаткування, спиртових комунікацій, засобів вимірювальної  техніки для обліку спирту етилового та продукції, для виробництва якої використовується отриманий спирт етиловий (в тому числі витратомірів-лічильників).

230.1.2.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

 

 

 

 

 

 

230.1.2.

Витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками не обладнуються акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація:

пального, що отримується та реалізується у споживчій тарі без зміни розфасовки;

скрапленого газу природного, бензолу, метанолу технічного (метилового спирту);

розчинників або розріджувачів на основі метанолу, інших готових сумішей на основі метанолу;

товарів (продукції), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього розділу.

230.11. Основним завданням представника контролюючого органу на акцизних складах є здійснення постійного безпосереднього контролю за дотриманням установленого порядку виробництва, зберігання, відпуску спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів і сплати податку, вжиття заходів для недопущення порушення законодавства України.

Норма відсутня

230.11. Основним завданням представника контролюючого органу на акцизних складах є здійснення постійного безпосереднього контролю за дотриманням установленого порядку виробництва, зберігання, відпуску спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів і сплати податку, вжиття заходів для недопущення порушення законодавства України.

Постійний контроль за дотриманням установленого порядку виробництва, зберігання, відпуску спирту етилового і сплати податку здійснюється представником контролюючого органу дистанційно, з використанням засобів електронного зв’язку за умови їх цілодобового підключення до системи відеоспостереження та/або безпосередньо на акцизному складі.

Порядок постійного дистанційного контролю за дотриманням установленого порядку виробництва, зберігання, відпуску спирту етилового представником контролюючого органу на акцизних складах за допомогою системи відеоспостереження визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

 

Підрозділ 5. Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку

Підрозділ 5. Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку

Норма відсутня

37. Суб’єкти господарювання, які до дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, не підпадали, а після дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу підпадають під визначення платників податку відповідно до підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу, які здійснюють ввезення на митну територію України або реалізацію зазначених у цьому пункті товарів (продукції), суб’єкти господарювання, які використовують виключно для власного споживання товари (продукцію), отримані або ввезені за нульовою ставкою акцизного податку, відповідно до пункту 229.9 статті 229 цього Кодексу зобов'язані:

1) протягом 20 календарних днів з такого дня – зареєструватися платниками акцизного податку з реалізації пального та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового всі акцизні склади, розпорядниками яких є такі платники податку;

протягом 90 календарних днів з такого дня – обладнати акцизні склади (крім акцизних складів, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація товарів (продукції), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цього Кодексу), витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх у Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

2) протягом 30 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, мають право одноразово без сплати акцизного податку подати заявку на поповнення обсягів залишку пального / коригування до заявки на поповнення обсягів залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового станом на день набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу за кожним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД та кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним у разі подальшого використання зазначеного у цьому пункті пального виключно для:

власного споживання товарів (продукції), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу. Ця норма не поширюється на використання таких товарів (продукції) для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом;

власного споживання пального, що було передано (відпущено, відвантажено) платником акцизного податку таким суб'єктам господарювання або ввезено таким суб'єктом господарювання на митну територію України. Ця норма не поширюється на пальне, зазначене в абзаці другому цього підпункту;

промислової переробки (крім виробництва підакцизних товарів, зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу);

3) протягом 45 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, зобов'язані скласти акцизні накладні на загальні обсяги пального, зазначеного у підпункті 2 цього пункту, використаного для власного споживання та/або промислової переробки у період з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу до дати, визначеної у підпункті 2 цього пункту, за кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним та кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД і зареєструвати їх у Єдиному реєстрі акцизних накладних;

4) протягом 30 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, мають право одноразово подати заявку на поповнення обсягів залишку пального / коригування до заявки на поповнення обсягів залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового станом на день набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу за кожним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД та кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним, яка реєструється зі списанням з облікової картки грошових коштів сплаченого акцизного податку. Ця норма застосовується до обсягів пального, що в подальшому буде використовуватися для інших цілей, ніж зазначені у підпункті 2 цього пункту;

5) протягом 45 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, зобов’язані скласти акцизні накладні на загальні обсяги пального, зазначеного у підпункті 4 цього пункту, реалізованого у період з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, до дати, визначеної у підпункті 4 цього пункту, за кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним та кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, і зареєструвати їх у Єдиному реєстрі акцизних накладних.

До суб’єктів господарювання, зазначених у цьому пункті:

протягом 20 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, не застосовуються штрафні санкції, передбачені пунктом 117.3 статті 117 (за здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платниками акцизного податку), пунктами 128-1.2 (за відсутність реєстрації акцизних складів) та 128-1.3 (за неподання електронних документів з акцизних складів) статті 128-1 цього Кодексу;

протягом 45 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, не застосовуються штрафні санкції, передбачені статтею 120-2 цього Кодексу за порушення строків реєстрації акцизних накладних, складених на операції з реалізації пального, здійснені з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу до дати, визначеної у підпунктах 2 та 5 цього пункту;

протягом 90 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, не застосовуються штрафні санкції, передбачені пунктом    128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу за необладнання резервуарів, в яких знаходиться пальне, витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та за відсутність їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

 

 38. Суб’єкти господарювання, які до набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, підпадали під визначення платників акцизного податку відповідно до підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу та станом на день набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, мали залишки таких товарів (продукції):

1) протягом 20 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, зобов’язані зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового всі акцизні склади, на яких зберігаються товари  (продукція), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цього Кодексу;

2) протягом 30 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, мають право одноразово, без сплати акцизного податку подати заявку на поповнення обсягів залишку пального / коригування до заявки на поповнення обсягів залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового станом на день набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, за кожним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД та кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним у разі подальшого використання зазначеного у цьому пункті пального виключно для:

власного споживання товарів (продукції), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цього Кодексу. Ця норма не поширюється на використання пального для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом;

промислової переробки (крім виробництва підакцизних товарів, зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу);

3) протягом 45 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу зобов’язані скласти акцизні накладні на загальні обсяги пального, зазначеного у підпункті 2 цього пункту, використаного для власного споживання та/або промислової переробки у період з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, до дати, визначеної у підпункті 2 цього пункту включно, за кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним та кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, і зареєструвати їх у Єдиному реєстрі акцизних накладних;

4) протягом 30 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, мають право одноразово на обсяги товарів (продукції), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 цього Кодексу, подати заявку на поповнення обсягів залишку пального / коригування до заявки на поповнення обсягів залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового станом на день набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, за кожним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД та кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним, яка реєструється зі списанням з облікової картки грошових коштів сплаченого акцизного податку. Ця норма застосовується до обсягів пального, що в подальшому буде використовуватися для інших цілей, ніж зазначені у підпункті 2 цього пункту;

5) протягом 45 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, зобов'язані скласти акцизні накладні на загальні обсяги пального, зазначеного у підпункті 4 цього пункту, реалізованого у період з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, до дати, визначеної у підпункті 4 цього пункту, за кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним та за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, і зареєструвати їх у Єдиному реєстрі акцизних накладних.

До суб’єктів господарювання, зазначених у цьому пункті:

протягом 20 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, не застосовуються штрафні санкції, передбачені пунктом 128-1.2 статті 128-1 (за відсутність реєстрації акцизних складів) цього Кодексу – для акцизних складів, в яких знаходяться виключно товари (продукція), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу;

протягом 45 календарних днів, починаючи з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, не застосовуються штрафні санкції, передбачені статтею 120-2 цього Кодексу за порушення строків реєстрації акцизних накладних, складених на операції з реалізації товарів (продукції), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу,  здійснені з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 цього Кодексу, до дати, визначеної у підпунктах 2 та 5 цього пункту.

Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»

Стаття 2. Організація виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального

Стаття 2. Організація виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального

Ліцензія на виробництво спирту видається підприємствам, що мають встановлені цілодобові системи відеоспостереження за виробництвом та відпуском продукції. Відключення цілодобових систем відеоспостереження є підставою для відмови у ліцензії або відкликання ліцензії.

 

 

 

 

Норма відсутня

Ліцензія на виробництво спирту видається підприємствам, що мають встановлені цілодобові системи відеоспостереження за виробництвом та відпуском продукції. Відключення або невстановлення на усіх етапах виробництва та відпуску цілодобових систем відеоспостереження є підставою для відмови у видачі  ліцензії або анулювання ліцензії. 

Вимоги до системи відеоспостереження, її встановлення та функціонування затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Система повинна включати камери, які фіксують інформацію безпосередньо на витратомірах-лічильниках, у місцях пломбування місць можливого доступу до спирту, в’їзду-виїзду на/з акцизного складу.

До подачі документів для отримання ліцензії на право виробництва спирту суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має погодити у податковому органі схему розташування системи відеоспостереження на підставі схеми повного технологічного циклу виробництва спирту.

У разі наявності діючої ліцензії на право виробництва спирту суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб'єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) не пізніше трьох місяців з дня набуття чинності нормою цієї статті Закону щодо погодження схеми розташування системи відеоспостереження має погодити у податковому органі схему розташування системи відеоспостереження на підставі схеми повного технологічного циклу виробництва спирту.

Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), який отримав ліцензію на виробництво спирту, зобов’язаний забезпечити цілодобовий необмежений доступ представника податкового органу до системи відеоспостереження.

Стаття 3. Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального

Стаття 3. Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії;

рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку;

рішення суду про встановлення факту фальсифікації суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів, або пального;

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не погоджувалися такими органами;

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;

документа, який засвідчує передачу іншому суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) у власність, володіння та/або користування приміщень та обладнання, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв.

рішення суду про встановлення невідповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції;

рішення суду про встановлення факту переробки, виробництва та/або реалізації малим виробництвом виноробної продукції вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових із виноматеріалів, придбаних та/або отриманих шляхом переробки придбаних плодів, ягід, винограду, меду;

рішення суду про встановлення факту переробки, виробництва та/або реалізації малим виробництвом виноробної продукції вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових із використанням спирту та/або перевищення об'єму виробництва продукції, зазначеного у статті 1 цього Закону.

 

Норма відсутня

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії;

рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку;

рішення суду про встановлення факту фальсифікації суб'єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів, або пального;

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не погоджувалися такими органами;

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;

документа, який засвідчує передачу іншому суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) у власність, володіння та/або користування приміщень та обладнання, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв.

рішення суду про встановлення невідповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції;

 

рішення суду про встановлення факту переробки, виробництва та/або реалізації малим виробництвом виноробної продукції вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових із виноматеріалів, придбаних та/або отриманих шляхом переробки придбаних плодів, ягід, винограду, меду;

рішення суду про встановлення факту переробки, виробництва та/або реалізації малим виробництвом виноробної продукції вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових із використанням спирту та/або перевищення об'єму виробництва продукції, зазначеного у статті 1 цього Закону;

встановлення факту відсутності або відключення встановленої цілодобової системи відеоспостереження за виробництвом та відпуском спирту;

незабезпечення цілодобового необмеженого доступу представника податкового органу до системи відеоспостереження.

Стаття 8. Стаття 8. Атестація виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів

 

Стаття 8. Атестація виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах

Вимоги до повних технологічних циклів виробництва коньяку, алкогольних напоїв за коньячною технологією і тютюнових виробів встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави, а вимоги до місць зберігання спирту - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику.

Вимоги до повних технологічних циклів виробництва спирту етилового та інших спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, в тому числі за коньячною технологією, біоетанолу, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави, а вимоги до місць зберігання спирту - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику.

 

Вимоги до обліку, зберігання, відпуску, приймання і транспортування спирту суб’єктами господарювання, які здійснюють таку діяльність та які використовують спирт у технологічному процесі, затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.

Стаття 18. Заключні положення

Стаття 18. Заключні положення

Норма відсутня

До суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, імпорт, експорт, оптову і роздрібну торгівлю, зберігання товарів (продукції), до складу яких входить хоча б один компонент, що є підакцизним товаром, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 Податкового Кодексу України при здійсненні їх виробництва, імпорту, експорту, оптової і роздрібної торгівлі, зберігання протягом 60 календарних днів, з дня набуття чинності підпункту «б» пункту 215.1 статті 215 Податкового  Кодексу України, не застосовуються норми:

абзацу шостого частини другої статті 17 цього Закону;

абзаців девятого - десятого частини другої статті 17 цього Закону;

абзацу двадцять четвертого частини другої статті 17 цього Закону.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження обігу підакцизних товарів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та посилення контролю за продажем таких товарів»

II. Прикінцеві положення

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2021 року, крім абзацу другого підпункту 1 пункту 2 розділу I цього Закону, який набирає чинності через 18 місяців з дня набрання чинності цим Законом.

1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2021 року, крім абзацу другого підпункту 1 пункту 2 розділу I цього Закону, який набирає чинності з 1 січня 2023 року.

 

                                                                                                                

Народні депутати України                                                                                                 А.І. Холодов (посв. №22),

Д.О. Гетманцев (посв. №20) та інші